Förening Boxholm

Gemenskap & Aktiviteter 2023

Medlemsmöte 26 januari

2023 års första medlemsmöte lockade drygt 50 medlemmar. För underhållningen svarade Mantorps PRO kör "PROFILERNA". Mötet avslutades som vanligt med kaffe, smörgås och kaka, och därefter lottdragning.

Årsmöte 2023 23 februari

Årsmötet 2023 hölls i Trivselhuset 23 februari. Ca 50 medlemmar var närvarande. Mötesordförande var Marie Reifelton ombudsman för PRO, som även efter mötet höll föredrag om allt från PRO:s kongress till det som händer på lokal nivå. Efter fikat visade Björn Törnström representant för räddningstjänsten HRL hur man ska agera vid ett hjärtstillestånd. Som vanligt avslutades mötet med lottdragning.

Tacofesten 15 mars

40 medlemmar samlades i PRO lokalen där vi åt och umgicks. Ann-Christin Holm hälsade välkommen med att sjunga några sånger. Som vanligt avslutades kvällen med lottdragning.

Påskfesten 2023

Onsdagen den 5 april samlades ca 50 medlemmar i Trivselhusets matsal för att njuta av deras magnifika påsk tallrik. För underhållningen stod Nils-Peter Vaggelyr och Johan Lundgren. Efter kaffe och kaka avslutades mötet som vanligt med lottdragning.

Medlemsmöte 27 april

58 personer kom till månadsmötet den 27 april för att lyssna på f.d polisman Kennet Eklund om hans upplevelser under och efter Malexander morden.

Vårfest i Vivåsen

65 personer hade anmält sig till årets vårfest i Vivåsen där PRO bjöd sina medlemmar på sill och potatis eller skinka och mimosasallad för den som hellre ville ha det. Men före mat och kaffe fick man gå en kortare tipspromenad. För personer med svårigheter att gå fanns möjlighet att svara på frågorna sittande lokalen. För underhållningen svarade Wik och Boman. Festen avslutades med lottdragning och att presentera vinnarna av tipspromenaden. Ensam med 12 rätt var Ingvar Ahlsén, 11 rätt hade Kerstin Herdendal och Ulla Karlsson.

Karlstadsresan

Årets vårresa gick till Lars Lerins konsthall Sandgrund Karlstad. 42 personer hade anmält sitt intresse att beskåda Lerins fantastiska konstverk som guiden berättade om när och var dom tillkommit. Innan besöket i konsthallen intogs middag på restaurang Matbruket. Det blev en varm och skön avslutning på resan där även lite tid fanns att se sig omkring i omgivningen. På hemvägen gjordes ett stopp på Rasta Brändåsen till glädje för de som blivit kaffesugna.

Medlemsmöte 31 augusti

Drygt 50 medlemmar kom till höstens första medlemsmöte för att fika och lyssna på Stay Close som stod för underhållningen. Mötet avslutades som vanligt med lottdragning.

Medlemsmöte 28 september

36 personer var närvarande när Kaj Lärka och hans chaufför Anders Lagbo underhöll med ”Bondkomik”, berättade vitsar och sjöng visor. Eftermiddagen avslutades med Kaffe smörgås och kaka, och allra sist som vanligt med lottdragning.

Medlemsmöte 26 oktober

26 oktober samlades 50 medlemmar för att fika och försöka lösa det musikquiz som Projektkören under ledning av Anders Nyström presenterade. Ensam vinnare på 10 rätt blev Arne Samuelsson.

2023 års julbuffe' på Himmelsby Spa & Konferens AB

29 november i riktigt vinterväder med snö och 8 - 10 grader kallt, samlades vi i Himmelsby utanför Mantorp för att njuta av deras delikata julmeny.

Julmötet 2023

2023 års sista medlemsmöte "Julmötet" samlade 58 medlemmar. Erik Nilsson sjöng och spelade julsånger varvat med andra kända låtar. Dagens höjdpunkt var iallafall besöket av barn från Mjölnarkullens förskola som kom och lussade för oss och sjöng julsånger, dom var sååå duktiga. Efter kaffe skinksmörgås, lussekatt och pepparkaka blev det julklapps byte. Mötet avslutades som vanligt med lottdragning och ordförande Lara-Bertil Oscarsson önskade alla en God Jul och Gott nytt år.