Distrikt Östergötland

DM Boule

Efter en hektiskt och för både föreningar och distrikt en stressig period kunde vi genomföra DM i boule även 2021. Pga. pandemin ersattes ”den vanliga ordningen” med en nationell boule-vecka under vecka 36 med kort varsel både för alla tävlande och för distriktet som arrangör, med utgångspunkt i alla restriktioner som rådde.

- Och vi fixade det, tillsammans!

Under dessa speciella förhållanden var det färre deltagande lag och få PRO-föreningar var beredda att anordna kvaltävlingarna. På tio platser runt om i Östergötland genomfördes dock kvaltävlingar med vinnande lag som gick till final i Vikingstad 10 september.

PRO Valkebo arrangerade finalspelet med kort varsel och med den äran.

- Ett stort tack till Er!

Detta pandemi-år delades inga andra vinster ut än medaljer till de tre vinnande lagen.

GRATTIS till distriktsmästarna i boule 2021: PRO Mjölby

Vi gratulerar också PRO Vasastaden som placerade sig på 2:a plats och PRO Boxholm på 3:e plats.

Grattis till alla som kämpade i bra väder och även tack till publiken som följde med lagen. Vår förhoppning är att det kan bli längre framförhållning nästa år så vi slipper trycka ihop alla kvalspel på en mycket kort period, som det var i år.

- STORT Tack till alla föreningar som trots kort tid kunde ställa upp och delta och arrangera tävlingar.

Kent Kärrlander, PRO Östergötland