Förening Örebro City

27 sept 2023

Nationella friluftsdagen i Sveaparken.

Foto: Kajsa Bodén

Vi samlades ett 60-tal medlemmar onsdagseftermiddagen den 27 september med tipspromenad, femkamp mm. Härlig stämning, lagom svåra frågor på tipspromenaden, lite prova-på aktiviteter. Vädret var också lagom, 18-19 grader och inget regn. Laddar inför anstormning.

Foto: Kajsa Bodén

Tack vare er volontärer/funktionärer hade vi i gång ett flertal olika utmaningar som utgick i från att tävla med de som fanns på plats just då. Hur många poäng kunde man få ihop genom att kasta fem tärningar tre gånger ? Jo det visade sig att rekordet blev 29 av 30 möjliga, bra gjort! Här provar Inger och Ingvar Gustafsson nåt nytt.

Foto: Kajsa Bodén

Börjar vi här? Javisst, ni är på rätt väg. Naturligtvis hade vi en tipspromenad där några av oss tyckte det var svåra frågor men inte Inger Olsson, Lennart Nordlander och Britt-Lis Krus som hade alla rätt. Inger lyckades dessutom bäst med utslagsfrågan och fick första pris. En värdig prisutdelare fanns förstås på plats fd ordförande Inger Johanson.

Här får du svaren på de kluriga Tipsfrågorna Pdf, 188.9 kB, öppnas i nytt fönster. - ja man lär sig nåt nytt varje dag - visst är det härligt. En del kunde allt, se pristagarna, men vi andra.....

Foto: Kajsa Bodén

PRO Örebro City maraton började i maj och avslutades på friluftsdagen med målgång och medaljutdelning. En skara av medlemmar har genomfört "maran". Imponerande! Lisbeth Call tog täten för sista kilometern runt Sveaparken och stolta deltagare tog emot medaljer med blågula band i målfållan. Inger Johanson fick äran att dela ut medaljerna.

Dagen avslutades med prisutdelning och alla var överens om att det varit en innehållsrik Friluftsdag.