Förening Björkskatan

2024-01-11 Julgransplundring

För PRO Björkskatan börjar det nya året med föreningens traditionsenliga "julgransplundring". Festkommittén hade dukat upp med en god tomtegröt och skinksmörgåsar till de närvarande medlemmarna.

Julgransplundringen är en drygt hundraårig sedvänja och är en avslutning på den månadslånga perioden av julfirande.

Nu går vi mot ljusare tider och dagarna blir successivt längre. PRO Björkskatans "promenadgäng" tar del av dagsljuset när de promenerar runt Björkskataområdet på förmiddagarna varje onsdag. Gåfotboll, Linedance, Värdelöst vetande och Läsecirkeln startar i mitten på januari och Qigong börjar veckan efter.

Förslag på föreningens övriga mötestider finner du på PRO Björkskatans webbsida.

Nu har fyrtio medlemmar "dansat ut" julen och de kan nu "ringa in" det nya kommande året.