Förening Örnäset

Surströmming 23 augusti 2022

PRO Örnäset har serverat medlemmarna surströmming. Ett 50-tal medlemmar anmälde sig och kom och åt den delikata strömmingen. Vi visste inte när vi satte datumet att tillgången på strömming skulle bli så liten som den blev. Ett fasansfullt ögonblick trodde vi att vi måste ställa in ... men med gemensamma krafter kunde vi till slut säkerställa antalet strömmingar. Tack festkommittén för allt slit och de goda hemmagjorda bakelserna. Efter lite info fick en "skönsjungande" ordförande igång allsången. Som tur var så tog en medlem över sångövningarna.

Vi ser nu framåt till att cirklarna kommer igång och vi påminner om PRO:s nationella friluftsdag den 22 september 12.00-15.00 vid Boulhallen på Örnäset. Vi provar på Boul, Kubb, Pilkastning och går Tipsrunda. Avslutar med prisutdelning. Anmäl dig till din egen förening om du vill delta, senast 16 september!