Förening Örnäset

Höstmöte 22 november 2022

Personer framför träd

PRO Örnäset kunde välkomna 75 medlemmar till höstmötet. Ordförande Hans Roslund hälsade alla välkomna och informerade om praktiska saker för dagen, bl a utrymningsvägar med tanke på antalet personer i lokalen.

Mötets underhållare Anders Gunnarsson och Pecka Helles framförde sedan fantastisk musik och sång. Tänk att Örnäset har sådana lokala musikprofiler! De bjöd på olika musikupplevelser av Ted Gärdestad, Dan Andersson, Louis Armstrong (med kul imitation) mm.

Till mötesordförande valdes Leif Wikman som började med att informera från sommarens kongress. Bla att höstmöten inte längre behöver hållas och att små föreningar kan fungera med endast tre i styrelsen. De nya stadgarna har kommit, förslag gavs att styrelsen jobbar med dem en stund efter varje styrelsemöte.

Verksamhetsplan och budgetförslag godkändes. Förslaget om höjning av medlemsavgiften godkändes också.

Ett stort tack framfördes till serveringspersonalen och vår “allt i allo” fixare Hasse Å!

Jultallriken den 6 December är fullbokad! Årets sista Cafe´blir den 13 December och förhoppningsvis kommer Lucia då! Caféet öppnar igen 10 Januari nästa år, välkomna igen då!