Förening Örnäset

Årsmöte 2022

Personer framför träd

Årsmöte i nya lokaler

Tisdag 12 april genomförde PRO Örnäset sitt årsmöte i nya lokaler fd Handelsbanken i Örnäsets centrum.

Ordförande Hans Roslund hälsade alla välkomna och informerade om flytten mot Örnäsets centrum. En eloge till Hans Åhman som genom sitt kunnande och sin hjälpsamhet gjorde flytten enklare. Därefter mindes vi våra nära och kära som avlidit med en tyst minut och medlemmen Berndt Lundström läste en fin dikt som väckte eftertanke. Hembygdsföreningens Ulf Garney och Lars Lindberg visade bilder och berättade om flydda tider i området. Igenkänning! Under fikat läste medlemmen Rolf en egen mycket vacker dikt som rörde oss alla. Till årsmötesordförande valdes Leif Wikman som tog chansen att informera om vad som är aktuellt inom Distriktet och Riksförbundet. Styrelsen består nu av Hans Roslund ordf, Marita Åhman kassör, Rose-Marie Lindberg Wikström sekr, Leif Wikman studieorganisatör, Gudrun Nilsson ledamot, Runa Söderberg ers, Mustafa Tokalic ers. Föreningens nya läge har inspirerat till ett förslag om att gemensamt skapa en mötesplats för de äldre på området. En plats att mötas på över en kopp kaffe och social samvaro i vardagen. Både styrelse och medlemmar jobbar vidare med förslaget. Festkommittén bjöd på kaffe och god macka.