Förening Herrljunga

Ullared 5 september -23

PRO Herrljunga med buss till Ullared

Den 5 september, en tidig tisdagmorgon, samlades 38 resenärer vid Torget i Herrljunga för att stiga på bussen som skulle ta oss till Ullared och det gigantiska GEKÅS.

Det var många damer men även en del herrar som samlats vid Torget i Herrljunga denna morgon. Mestadels PRO-medlemmar, men även icke-, kanske nya, medlemmar var inbjudna att följa med.

När platserna intagits och bussen lämnat Herrljunga bakom sig, var pratet och skratten redan igång. Ingen tveka om att alla såg fram emot resmålet. Vår busschaufför för dagen hette Benny och var inhyrd av Vårgårdabuss. Även han såg fram mot att få göra diverse inköp.

Resan gick via Svenljunga och vi passerade många trevliga platser under resans gång. Lite mer än halvvägs gjorde bussen ett kort stopp vid trevliga ”Rastplats Holsljunga” invid den vackra Holsjön. Där det blev bensträckning, medhavd fika och ev. toabesök. Vädret var vackert med sol och lagom höstvärme. Alltså alldeles perfekt!

Foto: Erika Rask .PRO Herrljunga

Resan fortsatte och strax innan halv 11 var vi framme på den stora parkeringen vid GEKÅS enorma varuhus. Tusentals kundvagnar ”mötte oss” när vi steg av bussen, så de räckte gott och väl till oss! Shoppingen kunde börja! Många trevliga restauranger finns inom varuhusets väggar, så det var bara att välja den som kändes mest lockande, när magen började kurra.

Tiden går fort när man har roligt och till slut var det dags att dra sig mot kassorna. Jag förmodar att alla gjorde många fina fynd och såg till att kundvagnarna fylldes ordentligt. Vi hade tur att köerna vid kassorna inte var så långa! Bussens bagageutrymmen lastades till max med massor av gula och andra färgglada kassar och hemresan bjöd på en överraskning. Vår chaufför lade upp en annan rutt än den vanliga och vi fick njuta av spännande krokiga vägar med fin natur.

Vi är ju vana att ha med en speciell person, som ofta på ett mycket trevligt sätt, står för underhållningen på våra resor. Så även den här dagen. Många trevliga berättelser och roliga historier och mycket skratt och många uppskattande applåder blev det.

Resan till varuhuset GEKÅS var till ända för den här gången och med en tillbakablick, kan man konstatera att den hade varit alldeles lagom.

Tack alla som reste med oss den här dagen. Hoppas ni haft en trevlig utflykt med PRO Herrljunga.

Text: Ulla Knutsson