Förening Herrljunga

Januari 2024

Tore Hagman visar bilder hos PRO Herrljunga

PRO Herrljunga har startat upp vårens aktiviteter med ett besök av
fotografen Tore Hagman från Vårgårda.

Tore Hagman, visade många spännande bilder. Foto: Ulla Knutsson

Ordförande Bosse Naumburg inledde med att hälsa alla varmt välkomna till årets första månadsmöte. Det var ett 70-tal gamla som nya medlemmar som hade hörsammat inbjudan denna eftermiddag.
Därefter välkomnade Bosse Tore Hagman upp på scenen, som under en timme visade bilder och berättade från svunna tider under titeln ”Tiden viskar”. Om allt som han har skrivit om i sin bok ”Vår tid med jorden” vilken han även visade upp och som många blev väldigt intresserade av. Vi fick vara med på en resa genom de flesta närliggande kommunerna och det var mycket imponerande att höra alla namnen på alla dessa personer som han hade besökt genom åren. Det går knappt att beskriva detta med några korta rader här, utan man måste givetvis vara på plats och få höra och se allt som Tore på ett fantastiskt sätt fångat med sin kamera.

Kaffet med kökets härliga smörgåsar smakade förstås väldigt bra därefter och innan det var dags för kvällens lotteridragningar.
Månadens blombukett vanns av Gunnbritt Andersson. Efter den dragningen, var det Harry och BG:s tur att förrätta dragning i Åranlotteriet. Ett imponerande prisbord med 14 vinster fick sina lyckliga vinnare.

Harry tackade för den trevliga underhållningen samt alla som kommit den här dagen och hälsade välkomna till nästa månadsmöte, som är i februari. Då kommer vi att spela Bingo.

Harry Nilsson

Laila Palmén och Tore Hagman. Foto Harry Nilsson