Förening Herrljunga

Februari 2024

PRO spelade BINGO på månadsmötet i februari

Äntligen var det dags för årets efterlängtade Bingospel på PRO:s månadsmöte.
Vår ordförande Bosse Naumburg hälsade alla välkomna och den här dagen var det 60 medlemmar som kommit till oss för att spela Bingo, umgås och ha det trevligt.
Bosse inledde med information om bl.a. hur viktigt det är att vi alla har koll på våra försäkringar och att PRO har många bra försäkringar i Folksam. Bosse berättade även om en resa som är på gång i maj - en bussresa med Resemakarn´ som går till Klädesholmen med ett besök på Sillmuseet och en härlig lunch på Sundsby Säteri med Margaretas kök och till sist men inte minst besöker vi det stora shoppingcentrat i Göksäter.
Birgitta Larsson informerade därefter från ett möte med KPR. Det handlade bl.a. om byggnationen på kvarteret Lyckan och om de omdiskuterade höga vägbulorna i Furulundsområdet. Hon tyckte att det varit ett bra och givande möte.

Lise-Lotte Hellstadius sköter dragning av bingonumren.

Därefter var det dags för BINGO, med Lise-Lotte Hellstadius om utropare av numren som skulle hitta sina vinnare. Det spelades först 2 spel och efter det var det dags för korv och bröd samt kaffe och kaka. Sedan spelades de resterande 2 spelen. Många vinster delades ut. Nästa punkt på progrannet var att Bosse drog vinnaren av månadens vackra blombukett och den lyck-ades Margareta Brynolfsson vinna den här gången.
Till sist var det dags för Harry och BG att göra dragningen på vårat åran lotteri. Ett inbjudande prisbord stod som vanligt uppdukat med många vinster som fick sina lyckliga vinnare. Harry tackade därefter för dagen och hälsade alla varmt välkomna till nästa månadsmöte som är årets viktigaste! Med andra ord vårat Årsmöte, som är onsdag den 13 mars, med parentation och sedvanliga årsmötesförhandlingar. Då får vi även lyssna till våran fantastiska PRO-kör som underhåller oss med vackra sånger.

Text och foto: Harry Nilsson