Förening Herrljunga

Herrljunga Dragspelsklubb och socialchef Sandra Säljö

Inför 86 medlemmar hälsade vår ordförande Bo Naumburg alla välkomna till april månads månadsmöte. Han informerade om en kommande aktivitet -AllvetarTävlingen, den 25 april i Equmeniakyrkan. Där fyra lag tävlar mot varandra. PRO Herrljunga, PRO Gäsene, SPF Knutpunkten och Equmenia-kyrkan.

Kommunens socialchef Sandra Säljö hälsades välkommen och hon började med att presentera sig själv och berättade att hon varit i kommunen i fem år och att hon fortfarande trivs mycket bra med sitt viktiga uppdrag.
Hon gick igenom socialförvaltningens organisation med cirka 350 anställda.
Ett stort intresse visades för de stora förändringar som kommer när bygget på Lyckan blir klart för ett LSS boende. Inflyttningen är framflyttat till september. Ombyggnaden av Hemgården och vad det kommer att innebära var även en mycket intressant information. Mycket tekniska system för bland annat hemtjänsten fick vi en bild av och vad detta innebär både för våra äldre och hemtjänstpersonalen.

Herrljunga Dragspelsklubb stod därefter för underhållningen. Många både nya och gamla låtar fick vi höra och ett flertal även med sång till.

Åke Brunngård vann månadens vackra tulpanbukett och han passade på att dra några härliga historier som vanlgt.

Dragning av de populära Åranlotterna, som för dagen sålde slut, avslutade den här dagens månadsmöte.

Nästa månadsmöte är den 8 maj och då får vi lyssna till Kennet Holmström och information om den kommande nya sophanteringen i vår kommun.