Förening Braås

Årsmöte i Braås PRO

Försenat beroende på pandemin hölls årsmötet den 27 september, 2021 i Braåsgården. Totalt 89 medlemmar hade anmält sig till detta årets första medlemsmöte.

Elva medlemmar hade avlidit sedan förra årsmötet, ljus tändes samt en tyst minut hölls till minne av dem.

Motionskampen i sommar har avslutats och Solveig redovisade resultatet. 41 medlemmar hade lämnat in lista och motionärerna hade jobbat på bra som vanligt. Kursverksamheterna skall återupptas igen där avbrott gjordes på grund av pandemin. En del kurser är fulltecknade och lokal är inte klart i något fall. Resegruppen informerade om sina planer. Resa till Kosta anordnas den 14 oktober. Resa till Falkenbergsrevyn planeras efter nyår.

Valberedningen hade arbetat intensivt för att få fram kandidater till styrelsen att ersätta avgående personer. Valen hölls i snabb takt och ny sekreterare efter Matz Gustafsson blev Britt Arvidsson. Ny kassör efter Anita Davidsen blev Kennert Rinaldo. Till nya styrelsesuppleanter valdes Bo Svensson och Eva-Stina Sääf. Någon ordförande i föreningen efter Hans Elingfors kunde ej utses då det inte lyckats få fram någon kandidat. Val av ordförande skall ske senare och blir nya styrelsens uppgift att lösa.

Efter årsmötet serverades smörgåstårta och kaffe.

Dagens underhållare var Mona G från Växjö. Mona framförde nyproducerad musik och även gamla favoriter från sin 51 år långa sångkarriär. Mona tackades av Hans med blommor.