Förening Braås

Braås PRO avdelning har genomfört sitt årsmöte i Braås Församlingshem. Föreningen har totalt cirka 180 medlemmar och 90 medlemmar bänkade sig i en fullsatt församlingssal. Ordförande Bo Svensson höll i mötet och det gångna årets verksamhet rapporterades och val genomfördes. Styrelsen det kommande året består av ordförande Bo Svensson. Omval till styrelsen Kenneth Rinaldo, Ingrid Linnér, Solveig Bergqvist och Marion Andersson. Med ytterligare ett år kvar sitter Roland Andersson, Ann-Kristin Weidmert och Britt Arvidsson. Braås PRO är en mycket aktiv förening med många olika aktiviteter. Gemensamma resor med bil eller buss har anordnats till bland annat Öland, Nybro, Åseda, Växjö och Älghult för att besöka intressanta platser och företag. Nya resor är på gång och många olika lokala aktiviteter pågår kontinuerligt för att aktivera medlemmarna.

Efter genomförda årsmötesförhandlingar bjöds det på smörgåstårta och underhållning. Erling (Elvis) Lundberg från Malmbäck spelade och sjöng kända verk från bland annat Elvis Presley, Ove Törnqvist, och Jerry Williams. Erling gästade oss även på föregående årsmöte och har underhållit oss även tidigare. En skicklig artist kan man lyssna på många gånger.