Distrikt Kronoberg

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Till

Ordförande i PRO-föreningarna i PRO Kronoberg samt till

Ordförande i PRO samorganisationen i PRO Kronoberg

KALLELSE till distriktets årsmöte den 22 april

PRO Kronobergs årsmöte anordnas via telefonkonferens torsdagen den 22 april 2021 med börjar kl. 09.00

Enkel anslutning endast ett telefonnummer samt kod knappas in som Ni får efter anmälan tillsammans med handlingarna.

(tillfällig stadga under pandemin och vi tillämpar den även digitalt)

• Föreningar med upp till 500 medlemmar utser 1 ombud.

Föreningar med mer än 500 medlemmar utser därutöver 1 ombud. För varje påbörjat 500-tal medlemmar, dock högst 2 ombud.

• Samorganisationer utser 1 ombud

Bifogad fullmaktsblankett, ifylls med valda ombud, uppge Föreningens namn ombudets namn och E-postadress, blanketten insändes senast 17 mars till distriktet.

Handlingarna med inloggningsuppgifter kommer att skickas hem till Ert ombud per brev i god tid.

Motioner som skall behandlas på årsmötet skall tillsammans med föreningsstyrelsens yttrande, vara distriktsstyrelsen tillhanda senast onsdagen den 17 mars 2021. Detta för att motionen skall diarieföras inför distriktets styrelsemöte torsdagen den 18 mars 2021

Anmälan kan göras till vår E-postadress info@kronoberg.pro.se eller skicka in den till: PRO Kronoberg, S Vallviksvägen 4 B, 352 51 Växjö.

Handlingarna skickas i god tid före årsmötet.

Skriv ut länk till kallelse till distriktets årsmöte den 22 april Pdf, 234.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Skriv ut fullmakt till distriktets årsmöte den 22 april Pdf, 142 kB, öppnas i nytt fönster.