Förening Hjorted

PRO vetarna 2024

PRO vetarna, tävlingen i allmänbildning för PRO föreningarna i landet, hade den 16 april sin första omgång för 2024. För vår del hölls denna i ABF lokalen, Västervik. Tre lag hade anmält intresse att deltaga, Gunnebo, Hjorted och Överum-Dalhem. Tävlingsledare var Göran Karlsson från Västra Eds PRO och domsre var Birgitta Valtersson från Gamleby PRO. Och som tidtagare, fotograf och lite allt i allo deltog Christine Landstedt får Överums PRO.
Tävlingen bestod av tolv frågor med olika ämnen och varje fråga var uppdelad i tre delfrågor. Det var många svårigheter att ta sig förbi, men lagen kämpade på med glatt humör! Och det var hela tiden jämnt mellan lagen och inför sista frågan kunde alla lag ha vunnit. Det blev Hjorteds lag som hade turen på sin sida och prickade in en trepoängare och vann därmed tävlingen!

Hjorteds segrande lag

Sedan segrande lag uppvaktats med blommor och gratulationer från de övriga lagen bjöds på fika och en stund samvoro i all gemytlighet!
Nu väntar en länsfinal för Hjortedlaget var och när meddelas senare.
Foto: Christine Landstedt