Förening Hjorted

P4 Kalmar på besök

Hjorteds PRO spelar boule på torsdagar och denna dag var inget undantag. Men den blev lite annorlunda då vi fick besök av radio Kalmar som besökte de norra ländelarna och hittat vår PRO-förening genom hemsidan. Och reportern Patrik Wirengård ville detavad vår förening gör för att informera om de tilltagande bedrägerierna mot äldre. Vår studieorganisatör, Britt-Marie Helmerson berättade om den kommande studiecirkeln " Mig lurar du inte" där olika former av bedrägerier ska tas upp. Även att föreningen har ett besök av polisen inbokat. Dessutom har Tjustbanken informerat på samorganisationens inspirationsdag. Sedan intervjuades Bertil Magnusson som varit utsatt för ett bedrägeriförsök. Det rörde sig om mail från rikspolischefen som hotade Bertil med avslöjanden om dennes surfvanor om han inte klickade på en länk. Vilket han inte gjorde, utan anmälde försöket till polisen. Alldeles rätt handlat.
Sedan reportern gjort sitt kunde vi fortsätta boulespelet med många tankar om den värld vi lever i!
Bilderna är tagna av Patrik Wirengård

Britt-Marie Helmersson och Bertil Magnusson.

Några av boulespelarna