Förening Hjorted

Länsfinal i boule 2019

Länsfinalen spelades i Ankarsrum och 12 lag deltog

Samling inför spelets början

Ankarsrums PRO:s lag hade lyckats med bedriften att bli riksmästare i finalen i Gysinge, och då de även vunnit länsfinalen fick de arrangera 2019 års länsfinal. Det var tolv lag kvalificerade däribland Hjorted PRO:s lag som lyckades krångla sig vidare från kommunfinalen. Nu hade Hjorted lottats in i en grupp med Nybro lag2, Graniten Kalmar, Mörbylånga, Oskarshamn och Högsby,

Hjorteds lag

Från Länsfinalen

För Hjorteds del blev resultatet en vinst, mot Oskarshamn och några jämna matcher i övrigt. Och det fick vi vara nöjda med! Bilderna ovan är från matchen mot Nybro och en översiktbild.

Mer från länsfinalen

Den översta bilden är från Ankarsrums match mot Mörbylånga lag 2, där inte lyckan stod Ankarsrum bi, det blev Mörbylånga som gick till final! Och där vann de mot det Nybro Hjorted hade förlorat till, se de båda bilderna ovan! Länsmästare blev alltså Mörbylånga.