Förening Ljungbyholm

Historisk Vandring Värnanäs.

PRO Ljungbyholm på historisk vandring i Värnanäs.

Ett fyrtiotal medlemmar samlades vid idrottsplatsen för att åka i egna bilar till Värnanäs. Guiden Lars Larsson mötte på parkeringen och började med att berätta en väldigt fin historik om varje byggnad på Värnanäs, vilka han också visade oss. Efter detta vandrade vi till Engelska parken där blev det en kaffepaus. Ordförande Sven-Erik Sjöstrand passade på under kaffepausen att informera om läget i föreningen i coronatider. Vi ska fortsätta att försöka göra fler utflykter under hösten vilket är viktigt i dessa tider när vi inte kan ha några möten inomhus. Utflykten avslutades med att ordförande tackade Lars för den mycket intressanta historiken om Värnanäs. Även ett tack till de som ställde upp och gjorde att utflykten blev så lyckad.