Förening Kalmar

KALMAR PRO ÅRSMÖTE 2021

I vanliga fall har vi årsmöte i början av året, oftast i februari. Men 2021 är inget vanligt år. Vi möttes i Folkets Park, Serveringspaviljongen den 1 september.

Restiktionerna tillät 50 personer inomhus och vi var 48 st. Förhandlingen leddes av Gunbritt Häggebrink från Nybro. Mötet började med Parentation. Tony Strandberg som stod för underhållning senare i programmet, spelade ett par vackra melodier, ordförande läste dikt.

Parentationen avslutades med en tyst minut.

Fyra medlemmar i styrelsen hade aviserat sin avgång. Valberedningen hade bara funnit en person, som var villig att vara ersättare. Det blir allt svårare att hitta personer som vill ta lite ansvar i föreningar.

Dock har vi våra tappra cirkelledare, som hälsar oss välkomna till deras aktiviteter nu när vi så sakta får träffas igen även inomhus. Kanske du, som läser det här har någon idé om någon ny aktivitet? Hör av dig i så fall.

Deltagarna bjöds på kaffe , två smörgåsar, godiskaka och drömtårta. Tony Strandberg presenterade en musiktävling. Vi konstaterade att lokalen var för liten och akustiken dålig. Hoppas på en bättre lokal till nästa årsmöte, som är redan den 16.2 2022.

Välkomna då också! Britt Holgert

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1