Förening Kalmar

Solnedgång tagen från Färjestaden Foto: Helmuth Petersson

PRO Kalmar bildades 1942

Det var 38 medlemmar som bildade PRO Kalmar den första ordförande var Olle Pesson och första mötet var i Fokets Park Kalmar

Kalmar är en stad full av kontraster. Här möts dåtid och nutid, avkoppling och puls.

Historiska byggnader, kullerstensgator och vackra parker ger staden charm och karaktär. Samtidigt finns det ett stort utbud av butiker, restauranger och pubar. Det finns ett modernt universitet, multinationella företag och en flygplats tio minuter från stadskärnan.

På promenad- och cykelavstånd kan du uppleva parker, ängar, hav, kullerstensgator, butiker, museer och kaféer. Och ett alldeles riktigt slott med tinnar och torn. Under hela året kan du njuta av konserter, teaterföreställningar och andra evenemang. I Kalmar finns det upplevelser året runt.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1