Förening Kalmar

Foto: Helmuth Petersson

Mycket bra månadsmöte 16 maj på Stensberg

Medlemsmöte 16 maj

PRO Kalmar hade den 16 maj sitt sista medlemsmöte för våren på Stensbergs servicehus.
Ordförande Britt Holgert kunde hälsa cirka 55 medlemmar välkomna till mötet.
Därefter inbjöds sångkören, under Marianne Franssons ledning, att sjunga några vårsånger, bland annat Lilla Idas sommarvisa.
Mats Robertsson, Ölandsbuss, presenterade ett urval av deras resor, och hoppades på ett utökat samarbete med PRO Kalmar.
Sedan kom förtäringen fram, en Vårmacka med ägg och sill, med efterföljande kaffe med kaka.
Lotteridragning följde och flera vinnare kunde nöjda gå hem med fina vinster.
Som avslutning sjöng sångkören några ytterligare vårsånger, bland annat ”Här är den sköna sommaren” och ”Easter Parade”Kören tackade Marianne Fransson med en blomma och chokladask.
Britt Holgert avslutade sammankomsten och önskade alla en skön sommar och hoppades att vi ses till höstens verksamhet igen.
Karl Ferling
Sekreterare

Trivselträff , Stensbergs aula kl. 1400.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1