Förening Kalmar
Publicerad:

Tipspromenad Södra koloniområdet Kalmar Alla foto Helmuth Petersson

Trivselträff Södra Kolonin 22/5 kl. 14

Kalmar: Trivselträff Södra kolonin 22/5 kl. 14. Underhållning var det ,av Sten Åse Andersson Färjestaden Ett mycket bra framträdande bla av Sven Ingvars låtar tipspromenad och lyckliga vinnare på lotterierna och varmkorv och fika.

Sten Åse Andersson Trubadur Färjestaden

Ingemar Tovesson servera kokt korv Foto Helmuth Petersson.

Våravslutning på Södra Kolonien
Himlen blå från sida till sida, fruktträd och rabatter i blom. Doft av syren och konvalj. Vad kan man önska mer?
Jo, en glad samvaro. Allt fungerade idag. Programmet började med
Tipspromenad runt ett kvarter i området. Sten-Åse Andersson från
Öand underhöll med sång och musik. Föreningen bjöd på varm korv
efter tipspromenaden. Två vinnare hade 8 rätt av 10. Det var inte dåligt med tanke på alla klurigheter, som Ingrid och Gotthild satt ihop.
Jag informerade om kommande nya cirklar. De, som var intresserade
antecknade sig för Nybörjare; Line-dans, Data och mobil och Acrylmålning.Information om kommande resor och event gavs även. Läggs ut på hem-sidan om ca en vecka. Kaffe och drömtårta till Sten-Åses toner smakade bra som avslutning. återstod bara lotteridragning och önskan om EN FIN SOMMAR
Styrelsen gm Britt

Text: PRO Kalmar