Förening Kalmar

23 januari Julen dansades ut

Mildrid Persson spelade låtarna som satte fart på ett 35 tal personer i Stensbergs Aula

Mildred Person stod för danslekarna runt granen Foto: Helmuth Petersson

23 januari Första Medlemsmötet 2023
Vi lockade 38 personer till Julgransraskning i Stensberg.
Mildred Persson från Nybro spelade och sjöng som inledning.
Efter information om KPR, reseförslag mm, dansade vi kring granen, som stod mitt på golvet. Vi var många och fick göra dubbla ringar. Mildred spelade de kända melodierna nu på dragspel. Vi påmindes om att vi har ett ansvar att föra traditionen vidare. Under granen låg alla lotterivinsterna inslagna som julklappar. Vinnarna visste alltså inte vad de vann men verkade nöjda. Vi hoppas kunna ha våra möten i Parken längre fram i år. ”Vårt” hus väntar på oss och Serveringspaviljongen rustas för att kunna användas till möten. Nuvarande system är tungrott, då vi inte får använda något kök på Stensberg. Det innebär att vi måste ordna med smörgåsar hemma eller köpa. Vi kokar kaffet bakom scenen och får ta med oss vattnet.
Detta görs dock med gott humör för möjligheten att träffas.
TACK alla som hjälper till med att ordna våra möten!
Vi ses den 20 februari kl. 14,00 Stensberg Aula. Britt

Här kommer vi

Julen dansas ut

Bengt Thomasson leder ordflätan