Förening Sofia-Torpa

. Jönköping

Seniorernas hus. Foto nge

PRO Sofia-Torpa verkar i enlighet med PRO:s stadgar och värdegrund.

Utdrag ur PRO:s stadgar

PRO är en självständig partipolitisk och religiöst obunden organisation. PRO medverkar till att stärka demokratiska värden och ett medmänskligt synsätt i Sverige och tar tillvara pensionärernas intressen. PRO som organisation är öppen för nya idéer och verksamheter i en föränderlig värld.

Vår verksamhet hålls i Seniorernas hus, Klostergatan 69 i Jönköping och drivs genom ideellt arbete av engagerade medlemmar.

Utöver månadsträffar har vi studiecirklar/aktivitetsgrupper inom olika områden och gör studiebesök samt har återkommande pubkvällar och sommarträffar. Vi ordnar också endagsresor, en på våren och en på hösten.

Vi tillvaratar medlemmarnas intressen och ställer krav på staten, regionen och kommunen när det gäller äldrefrågor som ekonomi, inflytande och vård- och omsorg. Mer om vad PRO tycker i olika samhällsfrågor finns att läsa om under länken nedan.

Länk: Så tycker vi . Öppnas i nytt fönster.

Vill di bli medlem i vår förening kan Lisbeth Petersson, medlemsansvarig. kontaktas på tfn 070-6318899. Vad gäller medlemsförmåner mm, finns information under länkarna nederst på sidorna.

Se även undersidornas flikar på vänstersidan, där mer information om föreningen finns att hämta.