Förening Huskvarna BTS

Evert Andersson

Evert Anderson som fyllde 90 år den 17 mars 2021 somnade stilla in den 7 juli 2021. Evert tränade bordtennis sista gången måndagen den 5 juli. Han började träna i vår förening 1994. Evert spelade som ung i Rumlaborg i samma lag som Sigvard Sjöberg . Han blev en gång 2:a i Huskvarnas juniormästerskap. Evert slutade med bordtennis 1948 som vintersport och började istället spela ishockey i Vättersnäs. Han kom där med i A-laget. Som sommarsport har Evert sedan unga år spelat fotboll och han spelade i många år i Huskvarna IF. Åren 1952-1955 spelade han i A-laget. Sedan har Evert i 15 år varit tränare i många fotbollsklubbar samt lagledare i HIF.

Det finns en film från en träningsmatch mellan Sigvard Sjöberg och Evert Andersson Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. spelad i vår träningslokal 20170626.

Här hos Klarahill - Lindströms begravningsbyrå Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. kan man skriva minnesord till Evert.

Text och bild: Tommy Maltell