Förening Huskvarna BTS

Gösta Modigh

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Gösta Modigh

Gösta Modigh som gick bort den 22 september 2020 vid 81 års ålder var vår förenings alltiallo. Som sekreterare skötte han under många år det mesta t ex rapportering till förbundet och till pressen när det gäller resultaten för två lags lagmatcher.

Gösta började sin bana som spelare i KFUM. Själv spelade jag med honom på KFUM 1960-61.

Gösta jobbade under ca 30 år som administratör inom Smålands Bordtennisförbund och han var också utbildad domare.

Gösta Modigh började som spelare i PRO ca 2000. Han jobbade då på Bordtennisförbundet.

År 2008 startade Gösta Modigh och Glenn Sahlstedt från Vaggeryds BTK Veteranträffen Länk till annan webbplats.. Fån denna årliga tävling finns resultat bevarade ända från 1:a tävlingen.

Här hos Fonus Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. har flera personer skrivit minnesord till Gösta!

Text: Tommy Maltell
Bild: Kenneth Hallgren