Förening Bankeryd

Utdrag ur PROs stadgar

PRO är en självständig partipolitisk och religiöst obunden organisation. PRO medverkar till att stärka demokratiska värden och ett medmänskligt synsätt i Sverige och tar tillvara pensionärernas intressen. PRO som organisation är öppen för nya idéer och verksamheter i en föränderlig värld.

PRO Bankeryd bildades 13/4 1959 och har idag ca 340 medlemmar.

Vi är en aktiv förening som alltid försöker ta till vara medlemmarnas intressen. I förhållande till politiska partier obunden, och tillsammans ser vi till att livet som pensionär blir bättre och roligare. PRO Bankeryd drivs genom idéellt arbete av engagerade medlemmar. Vi hyr i Församlingsgården Bankeryd på våra Föreningsmöten som regel den 3:e torsdagen varje månad mellan 14-16.30

Öppet Hus Den första lördagen varje månad har vi "öppet hus" i PRO lokalen postgatan 4 där vi bjuder på kaffe. Någon från styrelsen finns på plats och svarar på frågor och vi säljer även lotter till den som vill köpa.

Uppgifter om föreningen

PRO Bankeryd. org nummer 826001-1203

Bankgiro 5330-4465

Föreningslokal Postgatan 4 56431 Bankeryd obemannad.

Önskas telefonkontakt se fliken styrelse

E-post bankeryd@pro.se