Förening Torvalla

PRO-Vetarna 2024

Personer framför träd

PRO Torvallas deltagande i PRO vetarna 2024.

Den 24 maj var det dags för den årliga PRO-vetartävlingen i PRO Jämtlands distrikt. Åtta lag ställde upp, bland dem även PRO Torvalla, förra årets guldvinnare i Riksmästerskapet i Stockholm. Frågetävlingen består av 36 frågor indelat i 12 olika kategorier.
PRO Torvallas lag bestod i år av Herbert Almgren, Erik Rääf och Jan Wrang.
Det gäller att plocka fram kunskaper som ibland, i vår ålder, ligger lite längre bort. Men våra herrar visade att deras kunskaper nådde ända fram och segern var given. Finalen visade att vårt lag segrade med 27 poäng följt av Leva Livets lag 2, 23 poäng. Bravo!
Nästa match som väntar är regiontävling någonstans i Norrland och Riksmästerskapet i Stockholm i november. Stort grattis och lycka till!

Maria Frank

Läs frågorna | Läs här Pdf, 348.6 kB, öppnas i nytt fönster. | Se poängtavlan | Läs här Pdf, 240.2 kB, öppnas i nytt fönster. |

VInnarlaget PRO vetarna 24 maj 2024

Från vänster Jan Wrang, Herbert Almgren, Erik Rääf och Maria Frank reserv. Foto Ove Strid