Förening Torvalla

PRO-Vetarna 2022

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Resultat i PRO-Vetartävlingen i Brunflo den 10 juni!

PRO Torvalla vinnande lag i PRO-Vetartävlingen i Brunflo den 10 juni 2022. Foto: Maj-Britt Karlsson

Från vänster Jan Wrang, Herbert Almgren och Erik Rääf!

PRO Torvalla

Den 10 juni anordnade PRO Torvalla distriktets PROvetartävling i IOGT- lokalen Brunflo. Det var då fjärde gången PRO Torvalla stod som värd eftersom vårt lag segrat under tre år i följd. Herrarna kan också lägga till tre segrar i regionmästerskapen. Våra tre vassa hjärnor, Herbert Almgren, Erik Rääf och Jan Wrang som tidigare i år kom trea i Riksmästerskapet, vann denna tävling också. De tre herrarna verkar oslagbara och behåller mästartiteln med den äran.

Det var 36 kniviga frågor som skulle besvaras uppdelat i tre per gång. Lagen hade alltså 2 minuter på sig att besvara tre frågor. En skarp prestation med tanke på vår ålder, man tänker kanske inte lika snabbt som i ungdomens dagar.

8 lag ställde upp och tävlade. Torvalla, Oden, Körfältet, Myssjö-Oviken, Leva Livet 2 lag, Brunflo 2 lag och Offerdal-Alsen. Slutresultatet blev: Torvalla 20 p, Oden 17 p, Körfältet och Myssjö-Oviken på delad 16 p.

Många hade samlats för att heja på sina lag och det såldes gott fika som tre damer i köket fixade. Stort tack till er som ordnat allt så bra.

Tack även till våra tre domare och till Thore Öberg och Sören Möller som skötte det tekniska.

Nästa stora utmaning blir Regionmästerskap framåt hösten så vi håller tummarna inför detta. Ha det så gott allihop!

Maria Frank