Förening Lugnvik Jämtland

2024-02-15

Storsjön

Foto: Agneta Johansson

Dagen efter alla hjärtans dag hade PRO Lugnvik trivselträff och 45 medlemmar hade sökt sig till lokalen på Kopparslagargränd 2.

Ordförande Anitha Olofsson hälsade alla hjärtligt välkomna och informerade om kommande aktiviteter. Hon delade också ut papper med frågor som hon bad personerna vid borden diskutera och fylla i. Frågorna gällde vad/vilka saker vi som äldre har svårigheter med och vilka förändringar vi vill ha i framtiden. Bakgrunden till frågorna är att Margareta Winberg har blivit PRO:s expert i en grupp som regeringen tillsatt gällande vilka framtida tekniska hjälpmedel äldre behöver. Margareta deltog vid Seniormässan 25-26 januari i PRO:s monter där hon diskuterade frågorna och samlade in synpunkter. Det här var en fortsättning på det.

Tony Moberg, f d dansbands-musiker, som vi tidigare anlitat för att han är så bra var dagens underhållare. Han spelade några låtar först. Sen tog vi paus och drack kaffe eller the och åt en god smörgås. Som ”efterrätt” serverades en minisemla vilket uppskattades av deltagarna.

Efter det fick vi ett härligt program med fartiga gamla kända dansbandslåtar. Det klappades i händerna och stampades takt med fötterna och sjöngs med. Några tog tillfället i akt och tog sig en svängom. Stämningen var hög och trivseln stor. Det kändes som alla hjärtans dag även denna dag.

Sedan när vi gick hem gav vädret en liten försmak av den härliga vårvinter som är på gång med solsken och några få minusgrader.