Förening Lugnvik Jämtland

2023-10-26

Ljung

Foto:Pixabay

Den 26 oktober hade PRO Lugnvik månadsmöte. Trots ganska många återbud på grund av olika sjukdomar så kunde 41 medlemmar träffas i samlingssalen på Kopparslagargränd 2.

Ordförande Anitha Olofsson var en av dem som på grund av sjukdom inte kunde närvara denna dag. I hennes ställe hälsade Ingegerd Lundebo alla hjärtligt välkomna. Hon och Elsy Johansson passade på att lämna lite information. Bland annat om att det nu går att beställa PRO:s fickalmanacka för 2024, att det finns platser kvar på IKEA-resan 21/11 samt att tiden för julfesten 14/12 ändras till 14.00. Dessutom kommer vi att från årsskiftet använda oss av ett nytt betalningsmedel som gör att man kan betala med bankkort. Samtidigt ”tjatade” de om vikten att vara vaksam vid telefon från okända nummer. Svara inte eller lägg på luren! Lämna aldrig ut kontonummer, koder eller BankID.

Sedan kunde vi hugga in på lunchen, som vanligt levererad av 2 Kockar och som vanligt var mycket välsmakande.

Till kaffet fick vi musik av Martin Kjellerstedt, trubadur med gitarr och ukulele. Han gav oss en blandad repertoar av bl a Evert Taube, Lasse Berghagen, Olle Adolphsson samt en delinternationella artister.

Även denna gång avslutades träffen med lottdragning av de skänkta vinsterna. En del hade tur, andra inte…….

Närmast på agendan är IKEA-resan 21/11 samt Höstmötet 23/11.

Välkomna då!

Martin Kjellerstedy