Förening Lugnvik Jämtland

2022-10-20

Möte 221020

Den 20 oktober samlades 47 PRO-medlemmar i samlingssalen på Kopparslagargränd 2 för en trevlig stund med god mat och underhållning. Ordförande Bo Johansson hälsade välkommen och presenterade dagens program.

Ingegerd Lundebo informerade om IKEA-resan den 17 november. Vi åker från ICA Nära klockan 8.00 och kostnaden blir 225 kr.

Agneta Johansson kommer att var cirkelledare för ”Försök inte lura mig” och lockade till deltagande. Vid månadsmötet 24 november kommer Polisen att medverka och det kan ses som en uppföljning av trivselträffen 22 september då vi såg filmer på nämnda tema samt även uppföljning av studiecirkeln.

Anitha Olofsson rapporterade från PRO-kongressen och PRO-distriktets ordförandekonferens på Wången. Hon redogjorde också för vad man som medlem i PRO har för förmåner och rabatter.

Därefter intogs en god lunch med efterföljande kaffe och kaka. Johnny Wiktorsson underhöll med musik från svunna epoker och av artister som inte längre finns i livet. Det var allt från Elvis till Trio med Bumba och många låtar som vi kunde sjunga med i.

Som vanligt avslutades träffen med utlottning från ett digert vinstbord. Somliga vann mycket och andra ingenting men ingen verkade ledsen för det. Bättre lycka nästa gång.

Text :Elsy Johansson, Foto: Agneta Johansson

Jonny W