Förening Lugnvik Jämtland

Årsmöte 2023-03-23

vårtulpan

Foto:Pixabay

Den 23 mars genomfördes årsmöte i PRO Lugnvik. 49 medlemmar träffades i samlingslokalen Kopparslagargränd 2 och verksamhetsåret 2022 kunde gås igenom. Det har varit en hel del verksamhet under året trots kvarvarande effekter av coronapandemin. Bland annat sju medlemsmöten, två trivselträffar och två resor. Kontinuerligt pågår aktiviteter som boule, spelträffar och motion varje vecka.

Ordförande Bo Johansson hälsade alla varmt välkomna och öppnade mötet.

Parentation med tänt ljus och tyst minut hölls där vi mindes våra kamrater som inte finns med oss längre.

Till att leda årsmötet valdes Ann-Sofie Andersson som ordförande och Elsy Johansson som sekreterare.

Verksamhetsberättelse och ekonomisk berättelse gicks igenom, godkändes och lades till handlingarna. Revisorerna tillstyrkte ansvarsfrihet för verksamhetsåret.

Eftersom det är svårt att få medlemmar att ställa upp på förtroendeuppdrag så beslutades att styrelsen skulle minskas från sju till fem ledamöter. Till ny ordförande valdes Anitha Olofsson, som ledamöter för två år omvaldes Ingegerd Lundebo och Agneta Johansson samt som ny ledamot för ett år valdes Kent Lord. Nyvald ersättare blev Annmari Sandberg. Ingegerd Lundebo fortsätter som kassör och Elsy Johansson som sekreterare. Elsy har ett år kvar i styrelsen. Agneta blir ny studieorganisatör.

Avgående ordförande Bosse Johansson samt studieorganisatör Sten-Axel Bäckström avtackades för sin tid i styrelsen med trippelskrapslotter samt blommor.

Årsmötets ordförande Ann-Sofie Andersson tackades även hon med lotter och blommor.

Ett antal medlemmar tackades med trippelskrapslotter för att de på olika sätt hjälpt till vid föreningens aktiviteter.

Efter årsmötet serverades en smakfull lunch med efterföljande kaffe och kaka. Efter maten underhöll trubaduren Jens Gustavsson men en knippa visor av kända svenska visdiktare. Bland annat Cornelis Vreeswijk, Tage Danielsson och Robban Broberg.

Som avslutning på samvaron genomfördes, som vanligt, lottdragning från ett digert vinstbord. En del har mer tur än andra……..

Text och bild: Elsy Johansson

Jens