Förening Lugnvik Jämtland

Foto:Pixabay

Årsmöte 2022-03-24

Referat Årsmötet

Äntligen kunde årsmöten genomföras i rätt tid av verksamhetsåret och den 24 mars gjordes det i PRO Lugnvik. 44 medlemmar träffades i samlingslokalen Kopparslagargränd 2 och verksamhetsåret 2021 kunde avrapporteras. Trots att pandemin förhindrade ”normal” verksamhet så har en hel del aktiviteter genomförts.

Ordförande Bo Johansson hälsade alla varmt välkomna och öppnade mötet.

Efter parentation med tänt ljus och tyst minut där vi mindes våra kamrater som inte finns med oss längre spelade dagens underhållare Ingela, Micke och Lars ”Strövtåg i hembygden”. Vackert och stämningsfullt.

Till att leda årsmötet valdes Maud Andersson som ordförande och Elsy Johansson som sekreterare.

Verksamhetsberättelse och ekonomisk berättelse gicks igenom, godkändes och lades till handlingarna. Revisorerna tillstyrkte ansvarsfrihet för verksamhetsåret.

Valen medförde inte några förändringar så även 2022 består styrelsen för PRO Lugnvik av följande personer: Ordförande Bo Johansson, kassör Ingegerd Lundebo, sekreterare Elsy Johansson samt ledamöterna Anitha Olofsson och Agneta Johansson samt studieorganisatör Sten-Axel Bäckström.

Ett antal medlemmar tackades med trippellotter för att de på olika sätt hjälpt till vid föreningens aktiviteter.

Efter att årsmötet var genomfört serverades en god lunch med efterföljande kaffe och kaka. Under lunchen samt efteråt underhöll en trio känd från P4-toppen. De har inget gruppnamn men heter Ingela Danielsson, Micke Jönsson och Lars Åstrand.

De har en bred repertoar med tolkningar av andras låtar men har också en hel del eget material. Mycket njutbart!

Som avslutning på samvaron genomfördes, som vanligt, lottdragning av skänkta vinster.

Text: Elsy Johansson

bild