Förening Brunflo

Resurs i skolan

Personer framför träd

Nedanstående är satt på PAUS

Vill Du bli klassmormor/klassfarbror Powerpoint, 1.1 MB. eller liknande?

Skolan behöver hjälp från oss pensionärer som resurspersoner.

I vår tidning PRO Pensionären Nr 1 2024 fanns en artikel om PRO Örebro som arbetar som volontärer i skolan.

De hjälper till i klassrummen, på raster eller på utflykter där en liten extra insats behövs. Man ska inte vara lärare, psykolog eller polis. Vi är här för att uppmuntra och få elever att känna sig sedda säger en av volontärerna i Örebro.

Vi inom PRO Brunflo har fått frågan från Storviken- och Sörgårdsskolan om vi skulle vara intresserade av något liknande. Vi har svarat att vi ska höra med våra medlemmar om vad de tycker.

Tycker du att det skulle kunna vara något för dig så hör av dig till Lena Forsberg tel. 073-848 21 77 eller till Pia Edblad tel. 070-661 18 06 för ytterligare information och intresseanmälan.

Tanken är att vi tillsammans med skolorna ska komma överens om hur vi vill utforma det stöd vi kan ge. Vi hoppas att intresse finns så vi kan komma igång under vårterminen.