Förening Snöstorp-Vallås

28.7.2022 PRO DM

28.7.2022 PRO DM

Tävlingarna flöt på mycket bra med Britt Ahlqvist och Kjell Johansson vid "spakarna"
Vädret (varför måste man alltid tala om vädret i boulesammanhang) var perfekt för boulespel och efter drygt 6 timmars spel fick vi faktiskt hemmaseger till PRO Snöstorp-Vallås genom laget Kerstin Lundberg, Bo Nilsson och Kent Eriksson, som efter taktiskt byte av förste läggare i finalmatchen i underläge vände till seger och därmed gick obesegrade under dagens spel.
2:a blev PRO Varberg med Elenor och Lennart Olsson, Manne Nylin.
3:a blev PRO-Söndrum med det rutinerade laget bestående av Gunilla och Lars-Åke Simonsson med Ulf Rane. Glädjande nog blev Snöstorp-Vallåsgänget med Yvonne och Per-Olof Svensson med Gösta Andersson 4:a. Oskarström med Eva och Kennet Thorstensson tillsammans med Jörgen Nilsson blev 5:a.
GRATTIS GRATTIS!

Text och foto Inge Jonsson

Distriktsmästare PRO Halland 2022
Kent Eriksson, Kerstin Lundberg och Bo Nilsson