Förening Snöstorp-Vallås

26.7.2023 PRO DM

Så har då årets PRO-DM avgjorts som vanligt, nästan, spelades det på
Kristineheds utmärkta boulebanor och också som vanligt, perfekta arrangemang,
med tävlingschef Kjell Johansson, sekreterare Britt Ahlqvist och Kurt Haglund/ Lennart Byström som enväldiga och omutbara domare, i spetsen.
Så till spelet som avverkades till en början i ganska kraftig blåst, som fram på dagen avbröts av mycket kraftig regnskur, som "skrämde" bort spelarna, som sökte skydd från vätan. När regnet ganska snabbt avtog upptog spelet igen.
Det var 18 lag som ställde upp, med bl.a 6 lag från PRO Snöstorp-Vallås , samt lag
från Furet, Hylte, Enslöv, Söndrum och Oskarström. En stor besvikelse var dock, att inga lag från varken Varberg eller Falkenberg fanns med. Inte så bra. Där finns det ju många bra spelare.
Så till det viktigaste. Resultatet. Det blev, nästan, storslam för hemmalaget . Vann gjorde trion Sol-Britt Jönsson, Kerstin Lundberg och Kent Ericsson. Tvåa blev laget med Elisabeth Lennartsson, Gunnar Durenius och Kenneth Rohde och som trea smög sig lag Kjell Adolfsson från Enslöv in, för att sedan som fyra plocka in ännu ett lag från PRO Snöstorp-Vallås.

GRATTIS GRATTIS

Text Inge Jonsson