Förening Furet

Årsmöte 28/2 2024

Ordförande Gunilla Jönsson hälsade välkommen till årsmötet. 36 medlemmar var närvarande i Bygatans Bystuga, Frennarp.

L:n - två snubbar, bägge med förnamnen Lennart, underhöll med musik från 50-, 60 och 70 talen. Under fikastunden med kaffe och semla sålde Örjan Persson "lotteripinnar". Årsmötet inleddes med parentation över avlidna medlemmar. Gun Yström fick förtroendet att hantera ordförandeklubban och Lillemor Ahlkvist skötte protokollet. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet och val av ny styrelse förrättades. Nyvalde ordföranden Gunilla Jönsson informerade om föreningsaktiviteter som är inplanerade för 2024. Mötet avslutades med att samtligta styrelseledamöter presenterades och tackade för förtroendet. Lottförsäljaren Orjan skötte dragningenmed bravur. Vin, choklad, vackra blommor mm hamnade hos glada vinnare med rätt nummer på "pinnen"-

Höstmöte 25 oktober

Mötet inleddes med glad sång och musik av OA Larsson. Det blev härlig allsångskänsla. Till nästa år kanske vi ska satsa på några allsångsträfffar. Efter fika med kaffe och ostfralla hölls ett möte med Gunilla Jönsson som ordförande. Information om oförändrad medlemsavgift 40:- kr/år, valberedningen önskade fler ledamöter, anmälningar till Kalkonmiddag och Julträff och information om våra övriga aktiviteter. Lyckliga vinnare i lotteriet och även icke vinnare vände hem i höstrusket med varm känsla av gemenskap.

Årsmöte 22 februari 2023

Till årsmötet i Bygatans Kvartersstuga kom 42 medlemmar. Två härliga musiker"Two Tracks" med förflutet i 70 talets popvärld spelade även musik från 50 och 60 talen. Fartfyllt och mycket bra!

Årsmötet leddes av Gun Yström från PRO Distriktet Halland. Ny styrelse med fem ordinarie och en ersättare valdes. En av den nya syrelsens första uppgifter blir att sätta ett program för 2023. Synpunkter och ideér från deltagarna efterlystes.

Traditionellt serverades kaffe och semla samt delades priser i lotteriet ut.

Höstmöte 26 oktober 2022

Mötets tema var TRYGGHET. Linneá Sandberg och sjuksköterska Britt-Marie från Kommunens Hemvårdsförvaltning berättade om den hjälp de kan få som pga sjukdom/ålderdom inte klarar sig själva.

Gun Yström, PRO:s representnat i KPR Kommunala Pensionärsrådet, informerade om det påverkansarbete pensionärsorganisationerna bedriver i Halmstads kommun. Vi fick bra information om bla anhörigstöd, äldreboenden, hur statliga bidrag kommit pensionärerna till del m.m.

Efter fikapaus hölls ett kort möte med beslut om medlemsavgift och om föreningens framtid.

Mötet avslutades med lotteridragning. Som vanligt gick vinflaskorna åt först.

Årsmöte 30/3 2022

58 medlemmar medverkade på årsmötet. Lokalen var påskpyntad och vinsterna i lotteriet hade påsktema. Elvis4Ever inledde mötet med ett annorlunda program. Vältalige Tommy Lindgren gjorde en muntlig nostalgisk promenad från Folkets Park till Stora Torg kompletterad med passade musik. Många nickade igenkännande när det trevliga programmet framfördes. Några par intog dansgolvet till den dansvänliga musiken. Därefter serverades kaffe och wienerbröd. Årsmötet inleddes med parentation över medlemmar som lämnat föreningen under året. Leif Gustavsson, ordförande i PRO distrikt Halland ledde mötet. Till ny styrelse valdes: Gunilla Jönsson (ordförande), Seth Andersson (kassör), Angela Wobbe (studieorganisatör), Margit Lindgren. Mötet avslutades med dragning i lotteiet.

Uppdaterad 2022-03-31

Medlemsmöte 10 november 2021

Ben och Dorrit Olander inledde höstmötet med en "Stadsvandring på plats". Bildspel tog oss runt i Halmstad och uppmärksammade byggnader och konstverk och berättade dess historia.

Eftersom det inte valdes någon ordförande på årsmötet i juni har en interimstyrelse upprätthållit verksamheten. Gun Yström från PRO Samorganisationen ledde mötet och vädjade till medlemmarna att hjälpa till att få fram kandidat till ordförandeposten inför årsmötet 2022 för att undvika att föreningen tvingas lägga ner. Under mötet framkom förslag som, tillsammans med engagemang från medlemmar utanför styrelsen, kan lösa situationen.

Uppdaterad 2021-11-11

Årsmöte 30/6 2021

När pandemins restriktioner nu lättat och de flesta har fått två vaccinationer var det möjligt att genomföra 2021 årsmöte.

Edward C Johansson startade upp med Country och Rock´n Roll musik till stor uppskattning från publiken.

58 medlemmar deltog i mötet.

Tråkigt nog ville inte någon ta på sig ordförandeskapet i föreningen. Lillemor Ahlkvist har varit ordförande i 10 år och ställde inte upp till omval. Det finns risk för att föreningen tvingas lägga ner om det saknas ordförande. Styrelsen kommer att hjälpas åt att hålla igång föreningen tills ett officiellt beslut om nedläggning fattas.

Kvällen avslutades med att vår egen grillmästare Örjan grillade korvar på löpande band.

Uppdaterad 2021-07-05