Samorganisation Halmstad

Kulturevenemang arrangerat av Samorganisationen

Efter det lyckade Gullbrannaseminariet i mars 2023 har önskemål framställts att få lyssna på de proffsiga musikerna igen.

Den 21 november 2023 samlades 220 medlemmar från Samorganisationens föreningar återigen på Gullbrannagården. Denna gång blev det helt och hållet ett kulturarrangemang.

Många medlemmar valde att äta en välsmakande lunch före konserten.

Musikerna Emelie Sundborn, Rickard Flink och pianisten David Carbe inledde programmet med bl a filmmusik. Emelie och Rikard sjöng duett fantastiskt bra. Skojfriske pianisten David fick utrymme att spela både boggie-woggie och klassisk musik.

I pausen serverades dricka, frukt och godis.

Andra delen av konserten hade julinslag. Fantastiskt framförande. Publiken hyllade artisterna med stående ovationer och Leif Petersson tackade med blommor.

Tack Leif Petersson för mycket väl genomfört arrangemang ! Nu hoppas alla att det blir tradition med kulturevenemang arrangerade av Samorganisationen.

Konsertbiljett

Gun Yström hälsar välkommen och kollar biljetterna

Publiken samlad

Arrangörsansvarig Leif Petersson