Förening Sandviken

Vår förening

PRO Sandviken är en förening som erbjuder sina medlemmar många olika slags aktiviteter samt mötesverksamhet.

Glada människor

FOTO: Pixabay

PRO I SANDVIKEN

PRO är en aktiv förening som har medlemsträffar ca 9-10 gånger per år.
På våra medlemsträffar betalar medlemmarna 50 kr per person och då ingår kaffe med förtäring samt information och underhållning.

Vi har aktiviteter inom friskvård (gymnastik dam och herr), zumba, internationell seniordans, keramik, vävkurs, handarbete, encaustik art, körsång, bridge, matlagning, engelska, släktforskning, svepteknik. Sommartid spelar vi boule. Varje aktivitet kostar 120 kr per termin.

Alla som uppbär någon form av pension kan bli medlemmar i PRO. Det gäller ålders, avtals, änke,  efterlevnadspension samt sjukersättning (tidigare benämnd förtidspension) Personer som själva inte är pensionärer men som är maka, make eller sambo med PRO-medlem, får också bli medlem i PRO. Man kan också för en liten summa vara med i två föreningar.

Det kostar 330 kr per person och år att vara medlem. Dessa 330 kronor fördelas på följande sätt: PRO Sandviken 85 kr,  Distriktet 45 kr och PRO Riks 200 kr och då ingår tidningen PRO Pensionären med 8 intressanta nr/år.

Är du intresserad så går det bra att ringa expeditonen tel. 026-270709
eller klicka på fliken till vänster " Ansökan om medlemsskap i PRO /Mervärde"