Förening Kungsgården

Publicerad:

Sill och suströmming

Bygården i Norrberg den 2021-09-08

Det var c:a 50 medlemmar som nappat på inbjudan till att förtära sill eller surströmming.

Ordföranden Christina Malmkvist inledde med att hälsa alla välkomna och hade en kort information om vad som är på gång. Sedan tog underhållningen vid, som hölls av Gunnar (gitarr och sång) och Andreas (trummor) Sundberg, som med sin utrustning lät som en hel orkester.

Efter några låtar så fick man för egen maskin förse sig från det dukade bordet, som innehöll de flesta ingridienser som hör till surstömmingen och sillen inklusive måltidsdryck, förutom den lite starkare dryck som var det tillbehör man fick förvalta efter eget behag. Som avslutning på bjöds även på kaffe och hemmagjord rulltårtsbakelse.

När maten var uppäten och musiken tog en liten paus tog Lasse Josefsson tillsammans med Andreas Sundberg (trummisen) tag i lottdragningen, som hade några lyckliga vinnare som fick springa fram att hämta vinster flera gånger medans några bara fick gå fram en gång och flertalet som bara var glada att de i vaje fall hade haft chansen.

Eftermiddagen avslutades med lite mer sång och musik innan besökarna började sin hemgång efter en trevlig tillställning.

Ordföranden

Foto Rolf Trogen. Ordföranden Christina Malmkvist