Förening Kungsgården

Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Hötmöte och friluftsdag

Skidstugan i Kungsgården en lite gråmulen dag

2021-09-22 samlades medlemmarna till en friluftsdag som även innehöll ett höstmöte.

Ordöranden Christina Malmkvist hälsade 40 medlemmar välkommna och inledde dagens höstmöte. Mötet som tog c:a 30 minuter innehöll förutom de sedvanliga punkterna, ett grattis till 2 av de deltagande medlemmarna som fyllt 80 år. Även informerades det om den manifestation som skall genomföras den 1 Oktober i Sandviken om bl.a. digitaliseringen av samhället, kontantfria affärer och inte minst de låga pensioner som mänga har.

Efter mötet övergick mötandet till friluftsaktiviteter, som bestod av en 5-kamp, såsom kasta pil, kasta boll, kasta boulekulor, kasta ringar och även kasta 2 tennisbollar som satt ihop med snöre och skulle fastna på en klädställning. En tipspromenad fanns även på programmet. När friluftsdagsprogrammet var avklarat bjöds deltagarna på grillade hamburgare med tillbehör och måltidsdryck. Kaffe och muffins fanns också att avnjuta.

Sedvanligt lotteri med dragning och vinstutdelning samt redovisning av tippsrundans vinnare med 11 rätt 2:an med 10 rätt och gissat närmast på utslagsfrågan, 3:an med 10 rätt som var lite sämre att gissa och 2 st delad 4:e plats där alla fick ett varsitt pris. Dagen avrundades med att Christina tackade all medlemmar för sitt deltagande innan man började sin hemfärd.

Foto Rolf Trogen Mötesdeltagare

Foto Rolf Trogen Mötesdeltagare