Förening Kungsgården
Publicerad:

Inställda aktiviteter

Smittspridningen ökar

Efter en vår och sommar i karantän började vi smyga igång lite aktiviteter igen. Det såg ut som att smittspridningen var på väg att avstanna. Men nu på senhösten har den tagit fart igen. Vi startade upp syföreningen och travet under en period, men snart kom rapporterna om det ökande antalet smittade, som även drog in över Gävleborg. Innan dessa rapporter och skarpare restiktioner tog PRO Kungsgården beslutet att försätta de påbörjade aktiviteterna i karantän igen. Och på måndagen de 16 nov kom beskedet från Region Gävleborg:

"Nya lokala skärpta råd införs nu i Gävleborg med anledning av det förvärrade läge som uppstått i coronavirusets spår. Region Gävleborg och länsstyrelsen presenterade de nya restriktionerna under måndagen.
– Den har kommit som en tsunami den andra vågen, säger smittskyddsläkaren Lars Wesslén."

Text: Rolf Trogen