Förening Kungsgården

Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

Friluftsdag

PRO Kungsgården bjöd in till friluftsdag

Dagens friluftsdag vid skidstugan i Kungsgården bjöd på småruggit väder, 7 °C i luften och lite duggregn under en kortare tid, men vad gör det i trevligt sällskap. Det var 50 medlemmar som hade anmält sig. Tipsrunda om händelser i bygden och stövelkastning fanns på programmet. De bästa tipparna och kastarna fick även välja vinst från ett prisbord. Grillad korv med bröd och kaffe med kaka fanns på menyn till alla deltagare, samt en liten chokladbit. Föreningen delade även ut putsduk för glasögon, med PRO Logga till alla deltagare.

Ordförande Christina Malmkvist informerade om det fortsatta arbetet i föreningen med Verksamhetsplaner för kommande år, inställt höstmöte p.g.a. rådande läge med Corona, budjetarbetet som visar att medlemsavgiften för nästa år kommer att vara oförändrad.

Vi är numera stolt stolpsponsor till Kungsgårdens Sportklubbs Skidsektion.

Styrelsen tackar alla som deltog under dagen

Friluftsdag

Delar av styrelsen planerar in i det sista

Friluftsdag vid skidstugan