Förening Valbo
Den 29 november var det träff för årets 80- och 90-åringar.

Den 29 november var det träff för årets 80- och 90-åringar. Foto: Ann-Britt Lundberg

Kategorier:
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Träffar för utvalda

Fredagen den 29 november och onsdagen den 4 december var det dags för ett par trivselträffar för utvalda medlemmar; först för de äldre och sedan för de nya.

Träffen den 29:e riktade sig till de som fyller eller ska fylla 80 eller 90 år i år, alltså medlemmar i PRO Valbo födda 1939 eller 1929. De inbjöds till kalas med tårta och kaffe, och så bjöd Ann-Britt på gamla godingar.
De inbjudna fick en personlig inbjudan och skulle bara komma ihåg att anmäla sig senast måndagen den 25 november. Eventuell anhörig var naturligtvis också inbjuden.
Utvalda till trivselträffen den 4 december var alltså nya medlemmar. De som varit upptagna vid tidigare träffar för nya medlemmar under 2018 och 2019 var också välkomna, och inbjudan gällde även närstående partner.
Även här gällde att man skulle anmäla sig i förväg, senast den 27 november, och en personlig inbjudan gick ut till berörda.
De som kom komma till Furugården bjöds på smörgåstårta och fika. Tanken med träffen var att de nya medlemmarna ska få veta mer om föreningen, och föreningen mer om dem.

Text: Ulf Lindman