Distrikt Gävleborg
Kategorier:
Publicerad:

Dialogmöte med PRO Riks

I dag har PRO Gävleborgs styrelse haft det årligen återkommande dialogmötet med representanter från PRO Riks.

Det här året var det Åsa Lindestam, ordförande för PRO och Dan Larsson som arbetar på PRO:s kansli som tillsammans med distriktets styrelseledamöter samtalade om PRO:s framtid.
Tre områden som PRO prioriterar nu är pensionerna, bedrägerierna och äldreomsorgen. För övrigt handlade samtalen om dåtid-nutid-framtid och möjligheter för fortsatt utveckling.
Om innehåll i verksamheten som attraherar olika åldersgrupper. Hur PRO uppfattas av nyblivna pensionärer och att vi behöver förmedla den positiva bilden av vad som ingår i ett PRO-medlemskap. Vi berörde också begreppet respektavstånd när det gäller olika pensionsbelopp.
Tekniska frågeställningar som finns om medlemsregister och Intranät belystes utifrån krav och möjligheter.
En berikande eftermiddag med impulser för fortsatt utveckling i PRO Gävleborgs verksamhet.

Möte

Dan Larsson och Åsa Lindestam från PRO Riks