Distrikt Gävleborg
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Studieorganisatörsträffar i Sandviken och Bollnäs

Distriktets studieråd har ordnat två träffar med studieorganisatörer från föreningarna samt representanter från ABF. En för Gästrikland i Sandviken och en för Hälsingland i Bollnäs och sammanlagt var det ca 30 deltagare.

Distriktets studieorganisatör inledde med att hälsa alla välkomna. Därefter fick alla presentera sig och berätta lite om arbetet i respektive förening.
Åke berättade lite om en enkät om funktionsutbildningar som ska skickas ut till föreningarna samt redovisade lite från grupparbete vid ordförandeträffen samt medlemsrådets enkät om förslag till lyckosamma aktiviteter i föreningarna.
Efter det blev det grupparbete där man diskuterade enkäterna fram till lunch.
Efter lunchen redovisades grupparbetena och det kom fram många bra förslag.
Som avslutning berättade Ralf Ivarsson om utbildningar på IT-delen som genomförs i distriktet. Han visade även PRO:s intranät där det finns mycket bar information samt lite om microsoft 365 med föreningarnas epost samt molnlagring.

Text: Ralf Ivarsson