Distrikt Gävleborg
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Gävleborgs Årsmöte 2023

PRO Gävleborg har haft årsmöte 2023 i CFL Söderhamn. Ett möte som hade de traditionella inslag som ingår i ett årsmöte.

Minnesstund för medlemmar som gått bort. Beslut om verksamhetsberättelse och bokslut för föregående år, revisorers rapport om verksamheten och beviljande av styrelsens ansvarsfrihet.

Parentation

Minnesstund för medlemmar som gått bort

Dessutom val av styrelse och valberedning, avtackning av medlemmar som under lång tid varit aktiva i PRO-verksamheter och välkomnande av medlemmar till nya uppdrag.

Musik

Jimmy Östlin stod för underhållningen

Vi hade också gäster från ABF och PRO Riks som hade berikande budskap för fortsatt PRO-verksamhet. Det som dessutom var inslag i dagens möte var teknikstrul för den underhållning som när det väl fungerade bjöd på glädje och fina välkända och fartfyllda melodier. Tack Jimmy Östlin för ditt lugn och den glädje du kunde sprida trots en motig start. Och tack Marie Näslund för din dragning om PRO:s medlemsläge i både dåtid, nutid och framtid. Medlemmarna är ju en förutsättning för att PRO alls finns.

Talare

Marie Näslund från PRO Riks

Möte

Ordförande Sven-Erik Lindestam lotsade mötet föredömligt

Ordförande Sven-Erik Lindestam lotsade mötet föredömligt genom inslag av tekniskt strul, och annat oväntat som inträffade. Det var ett möte som visade deltagande PRO-medlemmars bästa sida av tålamod och tolerans för oförutsedda händelser. Stärkt av dagens händelser börjar nu ett nytt verksamhetsår för PRO Gävleborg. En verksamhet som kommer att attrahera befintliga medlemmar och leda till nya medlemskap i distriktets 45 föreningar.

Grupp

Sonia Larsson, Anna-Maria Winblad och Sven-Erik Jansson avtackades för mångårigt arbete i valberedningen

Grupp

Lennart Canskog och Åke Söderman avtackades av Anita Walther