Förening Sågmyra-Bjursås

Publicerad:

Trivselträff 26 april 2024

Våren är på gång!

Vårens sista trivselträff hade lockat ett 75 tal medlemmar, alla hälsades hjärtligt välkomna av ordförande Nils Adolfsson.

Jan-Olof Dahlström berättade om en bussresa till Älvdalen och besök på Porfyrmuseet samt Hagström museet, lunch och kaffe ingår. Resan arrangeras av PRO Rättvik. Jan-Olof berättade också om att föreningen planerar att ha en utflykt till Djurhedens Järnväg och trädgård, Djura. Vi planerar även en utflykt med båten Engelbrekt i Leksand.
Mera information kommer på vår hemsida, samt på affischer.

Därefter tog musikant Benny Olsson över ord och ton. Vi fick njuta av en blandning av Country samt visor av bland annat Afzelius, Mikael Wiehe Peter LeMarc med flera samt en blandning av dråpliga historier.

Efter en stund tog kaffesuget över. I samband med pausen drogs vinsterna på sålda lottringar. En enkät delades ut där vi vill undersöka om det finns intresse att i studiecirkelform lära om ny teknik som påverkar vår vardag mer och mer. Vi planerar även att ordna med tid för bowling vid Rättvik Bowling o Krog.

Glöm inte 6 juni vid Gopa bystuga.

Som avslutning på eftermiddagen fortsatte Benny Olsson framföra sina njutbara låtar som han ackompanjerade med gitarr.

Alla närvarande tackades och önskades en fortsatt fin helg.

Text: Nils Adolfsson