Förening Sågmyra-Bjursås

Här finns vår historia, all vår verksamhet
och allt som rör vår förening.

Alla våra aktiviteter finns under "Verksamheten" till vänster!

Sågmyra-Bjursås PRO bildades i Sågmyra den 15 mars 1959.

Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med sådan pensionär, är varmt välkommen som medlem i vår förening.
Medlemsavgiften är 320 kr/år fr.o.m 2023 . Avgiften fördelas med 200 kr till PRO:s Riksorganisation, 70 kr till PRO-Dalarna och 50 kr till vår förening.

Sågmyra-Bjursås PRO har välbesökta medlemsmöten/trivselträffar. Ca 65-90 medlemmar brukar besöka våra trivselträffar i Grycksbo Bystuga på Centrumvägen 16B.

Verksamheten består utöver trivselträffarna av studiebesök, studiecirklar, boule, resor mm, mm. Till gymnastik och vattengympan saknar vi tyvärr fortfarande ledare. Hör av dig till oss om du vet någon lämplig person för detta.

Välkommen att kontakta någon av oss i styrelsen för information om vår verksamhet och våra aktiviteter. Vill du bli medlem så kan du också kontakta någon av oss i styrelsen eller registrera dig direkt på PRO:s hemsida.

Välkommen att bli medlem i Sågmyra-Bjursås PRO!